SENESTE NYT

NYT fra DTS nr. 5/2017

28. februar 2017
Hovedbestyrelsesmøde

Dansk Told & Skatteforbunds hovedbestyrelse afholdt ordinært møde mandag den 27. februar 2017.

Mødet var – noget utraditionelt – uden egentlig dagsorden. Hovedbestyrelsen brugte nemlig hovedparten af mødet til en bred snak omkring, hvordan medlemmerne i SKAT har det.

På baggrund af medlemmernes kontakt til de lokale tillidsrepræsentanter – og den debat, der har været mellem tillidsrepræsentanterne i forbundets kredse og TR-fora – fik hovedbestyrelsen vendt en række af de aktuelle forhold, som er relevant for medlemmerne rundt omkring i SKAT.

Hovedbestyrelsen drøftede i den forbindelse bl.a. følgende emner:

  • SKATs jobopslag – herunder form og indhold samt omfanget af anvendelse af interne opslag inden eksterne opslag.
  • Arbejdsmiljømæssige forhold – herunder ledelsens beslutning om, at der alligevel skal gennemføres en APV/MTU samt lederevaluering her i 2017.
  • Lokalisering og indretning af SKATs lokaler.
  • Forholdene for medarbejderne i Intern Service.
  • Omflytning af medarbejdere i SKAT som konsekvens af beslutningerne om udflytning af statslige arbejdspladser fra hovedstadsområdet.
  • Inddrivelsesområdet – herunder fordeling af opgaver mellem de forskellige personalegrupper.
  • Rammerne for tillægsforhandlingerne i 2017 i de enkelte forretningsområder.
  • Medlemmernes mulighed for kompetenceudvikling – herunder hvad der kan gøres, når manglende økonomi anvendes som begrundelse for afslag om kompetenceudvikling.

Drøftelserne og erfaringsudvekslingen på hovedbestyrelsesmødet vil bl.a. blive brugt som baggrund for forbundets repræsentanter på mødet i SKATs Hovedsamarbejdsudvalg (HSU) den 28. februar 2017.

Hent NYT fra DTS nr. 5/2017 i pdf-format her.

 
hjemme ill 14