SENESTE NYT

NYT fra DTS nr. 1/2017

6. januar 2017
Generel lønstigning pr. 1. april 2017

Lønudviklingen på henholdsvis det private og det statslige arbejdsmarked er nu opgjort, og den generelle lønstigning pr. 1. april 2017 er herefter beregnet til 1,23%.

Stigningen består af dels en aftalt generel stigning på 1,00 % og dels udmøntningen af reguleringsordningen med 0,23%. Udmøntningen af reguleringsordningen var i forbindelse med aftale- og overenskomstforhandlingerne i 2015 skønnet til at udgøre 0,70%, men det faktiske resultat blev desværre mindre end dette.

Tjenestemandspensionerne vil ligeledes blive reguleret med ovenstående procentsats.

Er der spørgsmål m.v. til ovenstående kan faglig sekretær Jan Nørner kontaktes via mail jn@dts.dk, eller telefon 26 74 48 41.


 

Udlejning af ferieboligerne

Udlejning af ferieboligerne i perioden fra 29. april 2017 til og med 28. april 2018 i dts.bookhus.dk starter den 9. januar 2017, hvor der bliver åbnet op for ønsker til lodtrækningsrunden.

Ønsker kan indtastes indtil søndag den 29. januar – og i indtastningsperioden kan man se og ændre ønsker i ”Mine ønsker” under ”Min side”. Der trækkes lod om én uge/feriebolig pr. medlem – og hvert medlem kan højst registrere ti ønsker i systemet.

Vi skal opfodre til, at man i forbindelse med indtastning af ønsker tjekker, at den mailadresse, der er registreret under ”Min side” er korrekt.

Mandag den 30. og tirsdag den 31. januar vil adgangen til systemet være lukket på grund af lodtrækningen.

Efter lodtrækningen vil de heldige modtage en mail med bekræftelse. Husk at tjekke, at det tildelte ophold er i overensstemmelse med dit ønske. Senest 30 dage efter skal lejen indbetales. Dette gøres under ”Min Side”, ”Mine Bookinger” og klik på ”Betal nu”. Hvis du ikke har betalingskort, skal du kontakte sekretariatet. Når lejen er betalt, vil du modtage en bekræftelse på betalingen pr. mail.

Du er først bundet af lejemålet, når det er betalt. Indtil da kan du frit slette din booking på ”Min side”. Er I par, hvor begge er medlemmer af forbundet – og begge har været heldige ved lodtrækningen – har I mulighed for at fortryde ved, at den ene går ind og sletter den vundne periode i oversigten. Du kan altid holde dig opdateret omkring dine bookinger under ”Min side” i bookingoversigten.

Afbestilling af en betalt feriebolig sker ved at kontakte sekretariatet og er først gældende, når du har modtaget en bekræftelse på, at bookingen er annulleret. Hvis det bliver nødvendigt at afbestille dit ophold tilbagebetales kun 50% af den indbetalte leje – uanset årsagen til afbestillingen.

Har du ikke været heldig i lodtrækningen, modtager du besked pr. mail. Du vil dog stadig have mulighed for at booke en feriebolig i en af de ledige perioder, der bliver åbnet op for booking onsdag den 1. februar kl. 9.00. Booking skal ske direkte i systemet – der kan ikke bookes ved kontakt til sekretariatet. Men du er altid velkommen til at kontakte sekretariatet, hvis du har spørgsmål eller ønsker hjælp til systemet. Bookingen vil ske efter princippet ”den, der er hurtigst på tasterne”.

Det vil også være muligt at gå ind i systemet og oprette sig på en venteliste, hvis der er en helt bestemt feriebolig i en bestemt periode, du er interesseret i. Læs mere om, hvordan du gør på siden under punktet ”Information”.

I perioden frem til og med 28. februar 2017 kan der stadig kun bookes hele uger. Ønsker man at booke en periode på under en uge i de ferieboliger, hvor det er muligt, kan det først ske fra den 1. marts 2017 kl. 9.00.

Hent NYT fra DTS nr. 1/2017 i pdf-format her.

hjemme ill 18