Kære medlemmer
I har formentlig alle hørt statsministerens ord på den pressekonference, som er blevet afholdt i går aftes.
Som konsekvens af de tiltag, som regeringen har udstedt i forbindelse med coronavirusset, så er det besluttet, at medarbejderne i forbundets sekretariat arbejder hjemme fra i dag og til og med den 29. marts 2020.
I vil stadig kunne komme i kontakt med sekretariatets medarbejdere på de mobiltelefonnumre, som står på hjemmesiden – og i telefontiden vil der være mulighed for kontakt via 35 26 34 60.
På grund af arbejdet derhjemme vil der dog være begrænsede muligheder for medarbejderne for at foretage visse funktioner fuldt ud i perioden.
For så vidt angår de medlemmer, som har lejet en feriebolig, så kan man for ophold i perioden frem til 18. april afbestille sit ophold og få betalt den fulde leje tilbage. I skal blot henvende jer til sekretariatet. For bookinger i perioden fra 18. april til 1. maj 2020 følger vi indtil videre fortsat de retningslinjer, der blev meldt ud i NYT fra DTS nr. 6/2020 den 10. marts.
Med hensyn til de foranstaltninger, som må formodes at blive iværksat i Skatteforvaltningen, så henviser forbundet indtil videre til Intranettet. Organisationerne er fra direktøren i Administrations- og Servicestyrelsen, Claus Henrik Larsen, blevet orienteret om, at hver medarbejder vil modtage en henvendelse fra sin styrelsesdirektør om de forholdsregler, som vil være gældende i de enkelte styrelser – altså hvem, der anmodes om at arbejde hjemme og hvem, der sidder på kritiske funktioner, og som skal fortsætte med at møde op på en bestemt lokation.
Forbundet har aflyst den planlagte tillidsrepræsentantkonference i Odense i næste uge, og henstiller til valgenhederne, at de generalforsamlinger eller valgmøder, der skulle gennemføres inden udgangen af marts, udskydes.
Hent NYT fra DTS nr. 7/2020 i pdf-format her.