Personalelinjeskift
Som nævnt i NYT fra DTS nr. 37/2011 den 9. november 2011 valgte HK alligevel at komme med bemærkninger til den proces for personalelinjeskift, der blev offentliggjort i Selvhjælp på Intranettet den 12. oktober 2011. Dette har efterfølgende afstedkommet, at der igen har været en dialog mellem personaleorganisationerne og Løn og Personalejura i Koncerncentret.
Denne dialog er nu overstået, og Dansk Told & Skatteforbund kan til sin glæde nu konstatere, at der nu er lagt en ny proces for personalelinjeskift på Intranettet, men hvad så nu?
Som det også tidligere er nævnt, har forbundets sekretariat en række sager liggende, hvor medarbejdere har ønsket bistand i forholdt til deres ansøgning om personalelinjeskift. Med den nye proces, er de første sten ryddet af vejen, men der er desværre stadig en række ubesvarede spørgsmål, som forbundet ønsker at kende svaret på, før vi konkret kan behandle sagerne.
Det drejer sig blandt andet omkring Professionshøjskolen Metropols håndtering af de ansøgninger om realkompetencevurdering, som de nye regler og det nye koncept for anmodning om personalelinjeskift foreskriver. Forbundet er selvfølgelig stadig i dialog med Metropol om dette område.
Dansk Told & Skatteforbund håber stadig at vi kan være ansøgere om personalelinjeskift behjælpelige, når forbundet har en klarhed over hele den konkrete proces. Du er selvfølgelig velkommen til at kontakte forbundets sekretariat løbende med spørgsmål m.v.
Hent NYT fra DTS nr. 38/2011 i pdf-format her.