Arbejdsmiljøundersøgelsen
Dansk Told & Skatteforbund gennemfører i øjeblikket en undersøgelse af arbejdsmiljøet i SKAT. Undersøgelsen startede i går mandag den 16. april og løber frem til den 7. maj kl. 12.00.
Her er et par praktiske oplysninger på baggrund af de erfaringer, vi allerede har fået med de mange medlemmer, der har svaret på spørgeskemaundersøgelsen.
Når man kommer til første login-side i undersøgelsen, skal man benytte den kode, der fremgik af det brev, der er sendt til det enkelte medlem på privatadressen. I første login skal man altså ikke benytte sit medarbejdernr. i SKAT. Dette skal først benyttes, når man kommer frem til næste side i spørgeskemaet.
Medlemmer under Hovedcentret, der er ansat ved enheder, der ikke direkte er nævnt i oplistningen - f.eks. ankenævnssekretariaterne, Spillemyndigheden, Intern Revision, ministerbetjening og skatteråd m.v. - skal vælge “HC - øvrige enheder”, når de vælger “arbejdssted” i undersøgelsen.
Dansk Told & Skatteforbund skal opfordre alle medlemmer til at deltage i undersøgelsen og svare på spørgsmålene. Det vil give forbundet det bedst mulige grundlag for efterfølgende at arbejde på at forbedre arbejdsmiljøet i SKAT.
Har du spørgsmål vedrørende undersøgelsen, er du velkommen til at sende en mail til mkb@dts.nu.
Hent NYT fra DTS nr. 15/2007 i pdf-format her.