Udlejning af ferieboligerne
Vi er nu klar til at åbne op for det nye bookingsystem for ferieboligerne.
Vi starter med ønsker til lodtrækningsrunden for det kommende ferieår, som går fra 2. maj 2015 til 30. april 2016. Højsæsonen i det kommende ferieår vil være perioden fra 30. maj til 6. september 2015.
Fra mandag den 12. januar kl. 9.00 vil det være muligt at lægge ønsker ind i det nye system, som er med i lodtrækningsrunden. I 2015 gennemfører vi kun én lodtrækning for alle ferieboligerne. Indtastning af ønsker skal ske senest søndag den 1. februar 2015.
Der kan i forbindelse med lodtrækningsrunden kun ønskes hele uger – altid lørdag til lørdag.
Bemærk at Interesseforeningen – den tidligere Forsikringsagenturforening – kræver, at ferieboliger, der er ejet af Interesseforeningens Afdeling 7, kun kan bookes af medlemmer, som samtidig har forsikringer ved Tjenestemændenes Forsikring. Det vil også fremgå ved den enkelte feriebolig.
Du kommer til bookingsystemet via linket her.
På siden skal du logge på systemet.
Dit brugernavn er altid de første seks cifre i dit cpr.nr.
Dit kodeord er altid de sidste fire cifre i dit cpr.nr.
Denne kombination af brugernavn og kodeord sikrer, at det kun er medlemmer af forbundet, der kan logge sig på systemet og booke ferieboliger.
Klik herefter på ”Log på”.
Du kan indtaste dine ønsker på forskellige måder:
Hvis du ved, hvilket hus og uge(er) du ønsker, er denne metode lettest:
Log ind på forsiden
Vælg menupunktet ”Katalog”
Klik på en dato ud for det pågældende hus/lejlighed
Klik på ”Ønske” ude til højre
Vælg prioritet af dit ønske, 1,2,3 o.s.v.
Du kan se og ændre dine ønsker under ”Min side”
Eller:
Log ind på forsiden
Vælg menupunktet ”Katalog”
Vælg ønsket hus og klik på et ugenummer
Klik på ”Ønske” ude til højre 1,2,3 o.s.v.
Du kan se og ændre dine ønsker under ”Min side”
Du kan gå ind på ”Min side” og rette i de afgivne ønsker helt frem til der lukkes for indtastning den 1. februar 2015 ved midnat.
Der trækkes lod om én uge/feriebolig pr. medlem, og der kan højst registreres 10 ønsker pr. medlem.
Systemet vil være lukket fra mandag den 2. februar og tirsdag den 3. februar, hvor lodtrækningen bliver foretaget.
Hvis du vinder en feriebolig i lodtrækningen
Er du en af de heldige, vil du modtage en e-mail med information om, at du har vundet.
Senest 30 dage efter denne besked, skal hele lejen indbetales. Dette gøres under ”Min Side”, ”Mine Bookinger” og klik på ”Betal nu”, hvorefter man bliver dirigeret videre til betaling med dankort eller kreditkort.
Hvis du ikke har betalingskort, skal du kontakte sekretariatet.
Når lejen er betalt, vil du modtage et elektronisk leje/brugerbevis i bookingsystemet, som også sendes til din e-mailadresse.
Du kan altid holde dig opdateret omkring dine bookinger under ”Min side” i bookingoversigten.
Afbestilling af ferieboligen skal meddeles til sekretariatet og er først gældende, når man har modtaget en bekræftelse på, at bookingen er annulleret.
Hvis det bliver nødvendigt at afbestille dit ophold, kan der kun tilbagebetales 50 % af den indbetalt leje uanset årsagen til afbestillingen.
Hvis du ikke vinder en feriebolig i lodtrækningen
Har du ikke været heldig ved lodtrækningen, vil du modtage en e-mail, der informerer dig om, at du har deltaget i lodtrækningen, men desværre ikke har vundet.
Du vil dog stadig have mulighed for at booke en feriebolig i en af de ledige perioder.
Vi åbner for booking af de ledige perioder onsdag den 4. februar 2015 kl. 9.00. Booking skal ske direkte i systemet – der kan ikke bookes ved kontakt til sekretariatet. Men du er altid velkommen til at kontakte sekretariatet, hvis du har spørgsmål eller ønsker hjælp til systemet. Bookingen vil ske efter princippet ”den, der er hurtigst på tasterne”.
Fra den 10. februar 2015 vil det også være muligt at gå ind i systemet og oprette sig på en venteliste, hvis der er en helt bestemt feriebolig i en bestemt periode, man er interesseret i. Læs mere om, hvordan du gør på siden under punktet ”Information”.
I perioden frem til og med 3. marts 2015 kan der stadig kun bookes hele uger. Ønsker man at booke en periode på under en uge i de ferieboliger, hvor det er muligt, kan det først ske fra den 4. marts 2015 kl. 9.00.
Held og lykke med det nye bookingsystem. Vi glæder os meget til at tage det i brug – og er spændte på, hvordan det vil fungerer. Vi beder jer derfor også om at have forståelse for, hvis der skulle opstå mindre ”børnesygdomme” i forbindelse med opstarten. Dem vil arbejde på at få løst hurtigt i samarbejde med vor eksterne leverandør.
Ferieophold i perioden frem til 2. maj 2015 skal fortsat bookes på den ”gammeldags” facon ved henvendelse til forbundets sekretariat.
Hovedbestyrelsesmøde
Dansk Told & Skatteforbunds hovedbestyrelse afholder ordinært møde mandag den 12. og tirsdag den 13. januar 2015. På dagsordenen er bl.a. følgende emner:
Rejseforsikring koster ikke ekstra hos Tjenestemændenes Forsikring
Rejseforsikringen har fra 1. august 2014 dækket mere end tidligere, fordi det gule sundhedskort ikke længere kan bruges til lægebehandling i Europa.
Tjenestemændenes Forsikring oplyser, at de valgte allerede dengang ikke at sætte prisen op på rejseforsikringen, og den beslutning gælder stadig.
Du får derfor mere dækning på din rejseforsikring, uden at det koster ekstra.
Husk altid at medbringe det blå EU-sygesikringskort, når du er på rejse uden for Danmark.
Hent NYT fra DTS nr. 1/2015 i pdf-format her.